Guide til en strammere skede

Bliv mere stram – Sådan strammer du dit underliv op

En del kvinder er bekymrede for, om deres skede er stram, eller om den er for løs, slap og kedelig for manden under samleje. Det er især i forbindelse med graviditet og fødsel, at bekymringerne opstår. Heldigvis kan du sagtens selv træne din skede så den bliver stram – ja faktisk kræver det ikke meget andet, end at du sætter lidt tid af til træningen dagligt. Bliver klogere her i artiklen, hvor vi fortæller hvordan du kan få en strammere skede. 

Hvorfor bliver skeden slap?

Hvis du føler at din skede er blevet slap, kan der være flere årsager. Det handler som oftest om, at musklerne i skeden er blevet svækkede i en sådan grad, at de ikke længere kan stramme op på samme måde som tidligere. Skeden kan blandt andet være blevet svækket af følgende årsager:

  • Graviditet og fødsel
  • Alder
  • Almindelig tab af styrke over tid
  • En skade
  • Operationer

Med tiden vil de fleste kvinder opleve, at deres muskler i underlivet svækkes, hvilket kan resultere i et slappere underliv. Alderen arbejder desværre ikke rigtigt for os i den henseende, så det er uundgåeligt at det sker med tiden – det er altså medmindre du regelmæssigt træner dine muskler i underlivet, så din skede forbliver stram. 

Bemærk, at der i det følgende vil være en række affiliate-links, altså sponsorerede links.

Sådan træner du din skede stram

Hvis du har mistanke om at din skede er blevet slap, kan du uden større problemer træne dine vagina og PC-muskler, så du igen kan blive stram forneden. Øvelserne er ikke særligt komplicerede og kræver mest af alt, at du er dedikeret og vedholdende. 

Du kan dog skyde genvej og bruge særligt sexlegetøj – såkaldte bækkenbundskugler –  for at opnå hurtigere resultater. Det kommer vi til lidt senere.

Knibeøvelser

For at undgå et slap underliv, bør du regelmæssigt lave bækkenbundsøvelser eller knibeøvelser, som de også kaldes. 

Du laver knibeøvelser ved at klemme sammen forneden. En måde at gøre det på er, ved at prøve at lukke numsen – og dermed også skeden og urinrøret – sammen. Det er de samme muskler du bruger, når du sidder på toilettet og får dig selv til at stoppe med at tisse. 

Når du har fået styr på teknikken, er det tid til selve træningen. Der er ikke som sådan noget træningsprogram du skal følge, men et forsalg til din daglige træning kan være følgende: 

  1. Knib sammen og hold presset i 5-8 sekunder. Slap af og tag en pause. Er du ikke vant til at træne din skede, vil du sikkert have svært ved at holde presset tiden ud – det gør ingenting. 
  2. Gentag ovenstående 5 gange og øg mængden op til 20 gange, efterhånden som du bliver stærkere og mere udholdende.
  3. Træn 2-3 gange dagligt

Brug bækkebundskugler

Vil du skyde genvej og opnå en strammere og stærkere skede hurtigere, kan du med fordel bruge redskaber når du træner. Nøjagtigt ligesom i fitnesscentret, kan du træne uden eller med udstyr – sidstnævnte giver ofte den største og hurtigste effekt.

Du skal dog hverken bruge håndvægte, dumbbells eller vægtskiver. I stedet skal du bruge små uskyldige kugler, som indføres i dit underliv. 

Kuglerne kaldes for bækkebundskugler og kan, kombineret med træning, give hurtige og effektive resultater, så du kan få en stram skede. 

Træning med bækkenbundskugler fungerer stort set som almindelige knibeøvelser, dog med den undtagelse, at du har kuglerne oppe i skeden imens. Når kuglerne er oppe, skal du igen forsøge at stramme op forneden og klemme fast om bækkenbundskuglerne.

Se nedenstående instruktionsvideo og bliv klogere på hvordan man bruger bækkenbundskugler.

Je Joue Ami Bækkenbundskugler

Begyndersæt med 3 stk bækkenbundskugler

Ofte stillede spørgsmål

Vi har samlet til bunke og giver dig her nogle af de spørgsmål vi oftest støder på, i forbindelse med snak om slappe skeder og stramme skeder. 

Kan sex med en stor penis eller dildo gøre min skede slap?

Nej, som udgangspunkt ikke. 

Musklerne i skeden er elastiske fra naturens side og vil derfor trække sig sammen igen. Et eksempel på underlivets evne til at udvide sig og trække sig sammen igen, er en fødsel, hvor vagina i den grad kommer på overarbejde, men i de fleste tilfælde klarer sig helskindet igennem. 

Du kan derfor sagtens onanere med en stor dildo eller have regelmæssig sex med en veludrustet mand, uden det går ud over din skedes stramhed. 

Skal jeg gå til lægen med en slap skede?

Medmindre du har været udsat for et traume eller en skade dernede, er der som udgangspunkt ingen grund til at besøge en læge – især fordi han formentlig vil give nøjagtigt samme råd som os, nemlig at du skal træne dine muskler i underlivet. 

Hvordan ved jeg, om jeg har en slap skede?

Slaphed i skeden handler som sagt om svage muskler i underlivet. For at teste om du har ret i dine bange anelser, kan du sætte to fingre op i skeden og klemme sammen på samme måde som når du laver knibeøvelser.

Kan du mærke at der bliver strammet op om dine fingre, er alt umiddelbart som det skal være. 

Forbliver der slapt oppe i din skede selvom du strammer og spænder alt hvad du kan, er der god grund til at komme i gang med at træne dine muskler i underlivet. 

Bare rolig – det er aldrig for sent!

Hvordan bliver jeg mere stram i skeden?

Træning, træning og træning. Så simpelt, men alligevel så svært! 

Heldigvis er det ikke nær så stort et tilløbsstykke at få trænet sit underliv, som det er at løbe en tur eller komme ned i fitnesscentret. Knibeøvelser kan desuden også laves mere eller mindre hvorend du er, uden nogen behøver at bemærke det. Der er derfor – desværre – ikke rigtigt nogen undskyldninger. Bare se at komme i gang!

Det er slet ikke så svært og kræver ikke meget mere end en dedikeret indsats. Scroll lidt op og læs vores guide til en strammere skede. Det kan lade sig gøre for alle!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *